INNOVATION i den offentlige sektor


 
 

Bloggen

Læs specialet
Tirsdag den 9. sep. Sikke længe siden vi har skrevet i vores specialeblog! Flere har efterspurgt hele vores speciale. Det er vi meget glade for. Det bedste er jo hvis det bliver brugt til noget. Derfor har vi nu lagt et link op til hele specialet. Vi er altid nysgerrige efter at vide, hvad folk bruger det til, hvilke kommentarer de har mv. Så send os endelig en mail, hvis det lykkes for dig at få læst det igennem. Download specialet her

Det blev en 10'er
Mandag den 6. marts. Efter lang tids venten fik vi endelig vores karakter. Vi havde besluttet IKKE at gå til eksamen og måtte derfor vente på brevet med vores karakter. Brevet kom en torsdag og vi fik hurtigt ringet sammen og aftalte at mødes samme aften så vi kunne åbne brevet sammen. Vi var meget glade og tilfredse da vi så vores karakter. Et 10-tal var vores mål fra start. Det var det vi gik efter. Så det var en dejlig afslutning på en laaaang proces.

Nu er det blevet hverdag igen og vi er alle sammen travlt optaget med vores nye hverdag og vores nye jobs. Vi har sendt specialet ud til vores cases og håber, at de også får gavn af vores speciale og at det kan gøre en forskel i deres arbejde med at fremme innovation.

Specialet er afleveret
Mandag den 17. dec. Så kom dagen. Vi har afleveret specialet i dag på RUC. Det er en meget mystisk fornemmelse. På den ene side er man glad for at få det overstået så vi kan holde jul med god samvittighed men på den anden side bliver der også et kæmpe tomrum. Men for pokker, hvor det føles dejligt. Det er specielt  dejligt at vinke farvel til den trofaste ven: "Den dårlige samvittighed" man har slæbt på i så mange år. I morgen mødes vi for sidste gang i specialekælderen for at hente alle vores bøger og mødes senere igen for at fejre at vi har afleveret specialet.

Sidste fase...
Onsdag den 12. dec. Vi er kommet ovenpå igen efter en lille nedtur inden weekenden. Vi har rettet, rettet og rettet og det begynder, at se rigtig godt ud. Vi har også fået inddelt specialet så det nu fremgår, hvad vi hver især er ansvarlige for. Det var godt nok noget af et pudsespil og et kæmpe regnestykke der skulle gå op. Men efter et par timer lykkes det.

Og, hvis vi lige skal give en erfaring videre til andre, der skal i gang med at skrive speciale: HUSK at aftal, hvad litteraturlisten skal indeholde fra start af og skriv alt det ned I har aftalt! Vi har ikke været særlig gode til at få skrevet alt info ned fra den litteratur vi har brugt og nu da de fleste bøgerne er afleveret er det møg svært at hitte ud af. Det er nu ved at lykkes. Men det har godt nok taget lang tid.

Status er, at vi nu har skrevet alt og rettet alt igennem. Men... vi ved, at der ALTID gemmer sig nogle "upser." Vi har derfor delt specialet op i tre lige store bunker, som vi hver især har ansvaret for at se igennem for eventuelle "ups'er", som vi retter ind i morgen. Så bliver det spændende om der er noget.

Time out
Fredag den 7. dec. Så skete det. Reservebatterierne løb tør i dag. Vi mødtes for at gennemgå vores engelske resume og snakke om det vi havde skrevet i vores konklusion + lave noget af det der står på den stadig ret lange huskeliste. Vi nåede ikke så langt. Vi var bare TRÆTTE og kunne slet ikke tænke klart. Vi forsøgte lidt - men måtte kaste håndklædet i ringen og konstatere at vi nu havde brug for at holde tidlig weekend. I weekenden arbejder vi hver især med vores to-do-ting og mødes friske og klare i hovedet efter weekenden igen, hvor vi giver den en sidste skalle. Godnat her fra

Fuck det tager lang tid
Onsdag den 5. dec. Der er to uger til vi skal aflevere. Vi har tilmeldt os eksamen i dag da man skal gøre det to uger før man afleverer.

Vi nåede vores deadline den 1. december og havde dermed skrevet hele første udkast til specialet. Vi brugte weekenden og mandag på at læse det hele igennem og mødtes tirsdag for at begynde at gennemgå de forskellige rettelser vi hver især havde til det vi have læst.

Vi er stadig i gang med at indføre rettelser til første udkast af specialet. Det tager laaaang tid. Vi sidder tre personer, med hver vores rettelser og en computer, hvor det hele skal skrives ind!

Når vi det?
Torsdag den 29. nov. Der er ikke længe til at vi skal aflevere nu. Vi har en deadline der hedder, at første udgave af et samlet speciale skal være færdigt den 1. dec. Det satser vi stærkt på at nå.

Første udkast til analysen er nu lavet. Vi mangler at skrive vores diskussion og konklusion. Derudover mangler vi en del små ting, som voers casebeskrivelser, samt det engelske abstract vi skal skrive og at opdatere vores litteraturliste og bilagsliste mv. Planen er at vi får det færdigt og bruger nogle dage på at læse specialet igennem fra start til slut og få fanget de fejl om mangler der sikkert er. Derefter retter vi det igennem og torsdag eller fredag sender vi specialet til endelig korrekturlæsning.

Det er skønt at kunne se en slutning på det hele. Men vi mangler stadig for meget til at vi rigtig tør glæde os endnu.

Vi er speciale-skadet
Torsdag den 22. nov. Ømme håndled arme og skuldre... Det er smertefuldt at skrive speciale!

Vi sidder stadig med analysen. Første udkast skal gerne ligge klar i weekenden. Vi kan godt mærke at det begynder at tage hårdt på kræfterne nu og vi begynder at se frem til at vi er færdige.

Vi er blevet kontaktet af en gruppe bestående af fire offentlige ledere fra den ”virkelige verden, ” som er i gang med at skrive en opgave der minder meget om vores speciale. De ville høre om vi havde lyst til at udveksle erfaringer. Selvom vi pt. er ret pressede kunne det være fedt at mødes med dem. Også for at drøfte de ting vi kommer frem til med dem, som jo sidder i den virkelighed vi prøver at indfange og komme med anbefalinger til i forhold til innovation.

Sidste vejledermøde inden aflevering
Fredag den 16 nov. I dag havde vi vejledermøde. Vores vejleder havde ikke de store ting til det vi havde sent ham. Han sagde, at det vi havde lavet indtil nu var meget, meget godt. Han glædede sig dog til at se noget empiri og til at finde ud af, hvad vi har fået ud af alle vores interviews.

Vi spurgte ham om, hvor der evt. var noget der kunne slettes i opgaven, da vi jo kæmper en kamp med det begrænsede sideantal vi har. Desværre havde han, ligesom os, svært ved at se, hvor vi kunne slette noget. Han anbefalede os at vi skyndte os at få skrevet vores speciale færdig og først derefter begyndte at se, hvor vi kan slette og hvad vi kan kaste i bilag.

Derudover fik vi snakket lidt med ham omkring det, at hvis vi vælger ikke at gå til eksamen og forsvare specialet så skal vi angive hvem der har skrevet hvad. Det er helt nyt for os og vi synes det er MEGET underligt. Det er jo et fælles speciale vi afleverer. Endvidere tager det tid at inddele specialet i, hvem der har skrevet hvad. Den tid kan godt bruges bedre i forhold til det indholdsmæssige.

Nu er planen bare at få skrevet den analyse færdig. Og vi glæder os. For det er godt nok en hård proces. Vi har normalt altid arbejdet med 1 ting der skal undersøges i 1 case. Denne gang arbejder vi med 5 ting der skal undersøges i 3 cases. Puhhh...

Forsøger at få overblik
Torsdag den 15. nov. Det er længe siden vi sidst har skrevet. Det er fordi vi knokler. Vi er gået i gang med analysen. Det er svært at skabe sig et overblik over de mange interviews og endnu svære at begrænse sig. Heldigvis har vi fået den gode nyhed at en normal side er 2400 anslag. Efter en optælling af anslag fandt vi frem til at vi har flere sider at gøre godt med end vi havde troet. Det drejer sig om 10 sider ekstra. Det er ikke så meget - men det er bedre end før.

I morgen skal vi til vejledermøde og er spændte på, hvad vores vejleder har af inputs. 

Bliver det et problem at holde os under de 100 sider?
Fredag den 2. nov. Vi var rigtig flittige i dag i vores specialekælder. Vi nåede det vil skulle. Vi gennemgik de kapitler der er skrevet udkast til og fik givet hinanden inputs til forbedringer.

Vi synes selv det begynder at se rigtig godt ud. Det står dog helt klart at vi virkelig får et problem med holde os under de 100 sider, som vi skal.

Det bliver derfor med kritiske øjne og med et skarpt sletteblik når vi kigger på det vi har skrevet igen.

På mandag starter vi på at læse de 200 siders referater af de interviews vi har foretaget. Når det er læst starter vi på vores analyse.


Lone & Signe i specialekælderen den 2. november

Kun en måned + en småkage tilbage....
Torsdag den 1. nov. Det er ret uhyggeligt, at vi nu skal skrive 1. november. Det betyder at der nu kun er en måned og et par dage til vi skal aflevere specialet. I denne uge har vi knoklet på at få skrevet referater af de sidste interviews. Det er nu klaret.

I morgen mødes vi i vores kælderlokale for blandt andet at drøfte metodekapitlet. Derudover skal lægge en plan for alle de ting vi mangler at få styr på og tale om, hvordan vi skal gribe vores analyse an. Det bliver rigtig spændende at komme i gang med analysen.

Alle 20 interviews er gennemført
Mandag den 29. okt. Vi har nu gennemført 20 interviews i alt i de 3 cases med ledere og medarbejdere. Vi mangler nu kun at gennemføre 1 interview.

I sidste uge har vi knoklet med at få de sidste interviews i hus. Vi var blandt andet i Integrationsministeriet for at gennemføre vores første interviews. Det var en rigtig god oplevelse. Interviewpersonerne var meget venlige og åbne over for deltage og så er det jo en meget spændende arbejdsplads i forhold til vores speciale.

Denne uge står på referatskrivning af de mange interviews og forhåbentlig når vi også at få afsluttet nogle af de mange andre kapitler der stadig mangler en sidste gennemskrivning og så - hvis vi er rigtig gode, vil vi kunne komme i gang med at behandle vores empiri.

Første nyhedsbrev sendt ud
Fredag den. 19 okt. Første nyhedsbrev er i dag sendt ud til alle dem der har tilmeldt sig vores nyhedsbrev. LÆS DET HER >> Vi havde regnet med at sende et ud hver måned, men tiden er gået så stærkt. Men nu er det første ude. JUBIII!!!

Vi har været i vores specialelokale 3 gange denne uge. Det fungerer rigtigt godt. Vi er produktive og så er det rigtigt hyggeligt at sidde sammen. Det har taget hårdt på Signe og jeg (Pernille) at Lone nu er hjemme igen. Hun er ALT for frisk og fyldt med energi. Vi mødes kl. 8 om morgenen nu... Det er altså ret tidligt... Det kræver lidt tilvænning.

I næste uge skal vi foretage interviews HELE ugen. Både hos integrationsministeriet og på en genbrugsplads. Det bliver spændende at høre hvad de forskellige har at sige. Men tanken om hvor mange timers resuméskrivingen af interviews der venter er ikke just opmuntrende.

I en kælder sort som kul
Tirsdag den 16. okt. aller dybest nede … Ja, der sidder vi og skriver speciale. I dag har vi for første gang længe været samlet i vores specialelokale (som er i en kælder). Selvom der er lidt mørkt og koldt tror vi bestemt at det skal blive godt når vi kan sidde sammen og skrive på specialet.

RUC har ellers specialelokaler til deres studerende men åbenbart ikke til os. Tror man skal skrives op til det når man starter på RUC. Vi kontaktede dem i maj måned vedr. et lokale til os, men har stadig ikke hørt noget selvom vi har rykket dem. Vi når da at aflevere op til flere gange inden de finder et lokale til os.

Status er, at vi fortsat har travlt. Men det ser lysere ud. Vi har nu booket de fleste af vores interviews og regner bestemt med at få alle i hus inden udgangen af november måned. For få dage siden anede vi slet ikke om vi overhovedet kunne alle vores interviews så det er bestemt en kæmpe lettelse.

I dag har vi siddet i vores kælder og skrevet referater af de interviews vi foretog i sidste uge. Det er lidt af en dræber, men noget der bare skal gøres. Vi har også kigget mere på tidsplanen, som jo er rykket lidt pga. de interviews vi ikke har kunne få booket før nu. Men vi gasser op og er stadig ved godt humør.

Tidsplanen skrider
Tirsdag den 9. okt. Der er ikke sket meget på specialet siden sidst. Vi er havnet i en rigtig ubehagelig situation, som nu er blevet meget kritisk. Planen var at vi skulle gennemføre interviews i august og september så vi kunne komme i gang med vores analyse og alt det andet halvfærdige vi har hængende. Men trods adskillige henvendelser til vores cases har vi endnu ikke fået tilbagemeldinger og har dermed ikke kunne gennemføre alle vores interviews. Vi håber virkelig på at det kan nås i oktober. Det skal det. Ellers er vi virkelig på røven.

Som konsekvens af dette har vi besluttet at droppe vores spørgeskemaundersøgelse. Vi kan ikke nå det og en vi har valgt at prioritere de kvalitative interviews, da den metode er bedst i forhold til vores undersøgelse. Det er lidt trist. Vi har brugt meget tid på at lave spørgsmål og fået hjælp fra Comptencehouse til opsætning og behandling af dataene. Men sådan må det være. Vi kan ikke alt hvis vi gerne vil aflevere i december.

På besøg på plejehjem
Fredag den 14. sep. I onsdags var vi ude at interview forstanderen på det plejehjem vi skal anvende som case. Det var meget spændende og vi fik afdækket vores interviewguide. Innovation virker ikke som et fremmed fænomen for dem. De anvender måske ikke lige innovationsbegrebet som andre virksomheder måske gør. Det er sund fornuft for dem - hele tiden at gøre det bedre. Samtidig er der også grænser for, hvor meget der kan fejles og eksperimenteres. Det handler jo om mennesker og deres ve og vel. Samtidig er der også en række etiske problemstillinger når der arbejdes med ældre, ofte demente borgere, som ikke altid kan give et rationelt samtykke.

Men alt i alt var det meget spændende. Og igen RIGTIG rart at komme i gang med de interviews. Vi fik også aftalt nogle flere interviews med plejehjemmet i næste uge. Vi er fortsat sygdomsramte. Det kører på skift. Signe er nu i karantæne til hun bliver rask igen. Jeg (Pernille) indleder den sidste uge som ugift. Om 8 dage sker det. Det kribler i maven og der er en masse der liiiige skal på plads. Jeg er derfor ikke liiige så flittig med det speciale. Men vender stærkt tilbage.

Første interview gik godt
Tirsdag den 11. sep. I dag drog Signe og jeg (Lone) til Amagerforbrænding for at gennemføre vores første interview. Forinden havde vi været forbi Pernille for, at pudse de sidste detaljer af – vi var forberedte til fingerspidserne. Interviewet gik rigtig fint, vi nåede igennem alle vores spørgsmål og vi fik en spændende samtale. Interviewet viste at der er behov for, at præcisere enkelte af spørgsmålene i vores interviewguides, men at guiden ellers i det store hele fungerer. Den store empiriindsamling er således skudt i gang og i morgen går turen til Gentofte, hvor vi skal fortage endnu et interview med vores anden case: Egebjerg plejehjem.

Sad fast i elevator
Onsdag den 5. sep. Så har vi også prøvet at side fast i en elevator i integrationsministeriet. Til trods for denne noget ubehagelige oplevelse havde vi et rigtig godt møde. For Signe og Lones vedkommende fortsatte turen mod RUC til vejledermøde. Mødet gik godt og vi fik nogle gode inputs og lidt at tænke over og dermed en liste med ting vi skal have drøftet igennem. For mit (Pernille) vedkommende gik turen dog til min dyne, hvor jeg kunne pleje min forkølelse. I næste uge skal vi ud på Amagerforbrænding og ud til plejehjemmet i Gentofte og foretage nogle interviews.

Snøft... vi er ramt af forkølelse
Tirsdag den 4. sep. Så er efteråret kommet og det samme er efterårsforkølelserne. Vi falder som dominobrikker. Når den ene er ved at komme sig dukker den næste under. Næsen løber, det gør ondt i halsen og hovedet vejer 10 kg mere end normalt. S.U’en er brugt på kamille the, lommeletter, halspastiller og en masse vitaminholdige frugter. Og hjælper det? Ja – det håber vi da.

Det er en svær balance med sygdom når man skriver speciale. Man kan ikke bare melde sig syg, som man kan på arbejdet. Man synes jo godt at man kan sidde hjemme foran computeren og skrive lidt. Det føles som SÅ meget spild af tid, at tilbringe en dag i sengen. Men det er jo nok det en forkølelse kræver, hvis man skal komme hurtigt på benene igen.

I morgen skal vi ind til integrationsministeriet og lægge en plan for vores samarbejde med dem omkring vores speciale og bagefter skal vi hele vejen til RUC til vejledermøde. Vi har endnu ikke fået en afklaring med hensyn til om vi kan gennemføre vores spørgeskemaundersøgelse. Det begynder at blive kritisk …

Svært at få booket interviews
Fredag den 31. august. Hvad vi troede tog et par timer viste sig at tage næsten en hel uge. I denne uge har vi arbejdet på at få aftalt møder med vores cases. Vi skal have afklaret, hvorvidt vi kan gennemføre de interviews vi vil og om vi kan udsende spørgeskema.  Det er travle mennesker vi har fat i og det er vanskeligt bare at få fat i dem over telefon og e-mail. I dag har vi fået booket møder med alle vores cases. Vi mangler stadig at få en endelig afklaring mht. vores survey. Vi er meget opsatte på at komme i gang: Ud at snakke med dem det hele handler om nu. Ellers arbejder vi fortsat videre med teori og metode. Vi har travlt med er fortsat ved godt mod.

Spørgeskema er færdigt
Onsdag den 22. august.  JUBIIII! Så har vi udarbejdet spørgeskema til medarbejdere og ledelse samt spørgsmål til interviewguide. Hele dagen har vi knoklet (næsten). Vi er selv ret tilfredse selvom der stadig er lidt for mange spørgsmål.

Næste skridt er, at få taget kontakt til vores cases og sige, at vi er klar parat! Mens vi venter arbejder vi videre med teori og metode.

Knokler med interviewguides
Tirsdag den 21. august. I dag sad vi spændt foran Tv’et for at se, om vores kære Statsminister udskrev valg. Det skete ikke.

Nåhh tilbage til specialet. I onsdags var vi ude i Competencehouse, hvor vi fik en introduktion til deres surveyplatform. Det virkede rigtig, rigtig godt. Og med lidt hjælp og assistance burde vi kunne finde ud af at bruge det. I mens har vi arbejdet med at udarbejde spørgsmål til interviewguides og survey.

I dag har vi gennemgået første udkast til interviewguide. Vi havde ALT for mange spørgsmål. Vi startede med 45 spørgsmål til medarbejdere, men fik kortet det ned til 30. Det har været svært at bevare overblikket.

Det er jo så afgørende at vi får stillet de rigtige spørgsmål og vi får brugt teorien, som vi gerne vil.

Det tog pusten fra os. Vi nåede ikke igennem vores dagsorden. Vi besluttede at fortsætte arbejdet med interviewguide til ledere og spørgsmål til spørgeskemaet i morgen.

Dejligt at vi er ved at have disse meget grundlæggende og meget vigtige ting i forhold til resten af vores undersøgelse på plads.

 


Shhh.. Pernille sover!

 

Vi har delt os
Fredag den 14. august. Vi har delt os. Signe og Lone sidder og udarbejder spørgsmål til spørgeskema og interviewguide. Jeg (Pernille) sidder med det sidste afsnit i vores teorikapitel. I morgen skal vi ud til Lones arbejde, Competencehouse, hvor Lones mor skal give os en  introduktion til deres surveyplatform. Det bliver spændende om vi kan bruge det - og ikke mindst om vi kan finde ud af det. Vi har fået tilbagemelding fra vores kontaktperson på Amagerforbrænding. Han har sagt god for vores "salgsbrev" og sender det nu videre til ledelsen. Vi krydser fingre. Derudover har vi lavet en opbygning af specialet, som nu er lagt op. Vi kommer til at få problemer med sideantallet. Det må max fylde 100 sider... Men vi må stramme garnet og få dræbt nogle af de tomme sætninger. Det må da hjælpe lidt... Det skal det. I kan se opbygningen her>>

TO-DO-liste er lavet
Fredag den 19. august. Siden sidste uge har vi arbejdet med at rette og justere teori i forhold til de kommentarer vi havde til hinandens afsnit. I dag tog vi turen mod RUC for at få afklaret en række forskellige ting, som krævede tavle og kridt.

Vi fik skrevet et brev til Amagerforbrænding, hvor vi fortalte nærmere om, hvad vi helt konkret skulle bruge af dem, og hvad de ville kunne få ud af et samarbejde med os. Derudover drøftede vi en lidt større ting, nemlig vores analysestrategi og hvordan vi skal bruge og operationalisere den teori vi har sat sammen.

I næste uge vil vi se på interviewguide og spørgeskema. Derudover skal vi skrive afsnittet omkring udfordringer i forhold til innovation i den offentlige sektor. Vi har lige pludselig gang i en masse ting. Vi har derfor udarbejdet en "kort" TO DO - LISTE, så vi kan se hvad vi skal huske at få lavet og som vi ikke må glemme, at få ind i specialet. Listen kan ses her >>

Spændende rundvisning på Amagerforbrænding

Fredag den 3. august. I dag gik turen til Amagerforbrænding. Vi skulle ud at besøge dem for at snakke nærmere om, hvorvidt vi kunne bruge dem som case og for at blive klogere på, hvad det egentlig er man laver på et forbrændingsanlæg. Vi fik en rundvisning (med hjelme). Lugten var ikke lige god - men det var pokkers imponerende at se, hvordan de får omdannet alt vores affald til energi. Det er jo en meget anderledes type case end dem vi normalt har arbejdet med - men det gør det bare endnu mere spændende.

Efter besøget på forbrændingen holdte vi gruppemøde, hvor vi gennemgik det vi havde skrevet til teorien. Vi fik feedback fra hinanden og skal nu i gang med at skrive 2. udkast til teorien.

Billede: Signe på rundvisning

Den mest regnfulde sommer længe
Tirsdag den 31. juli. Tiden flyver. Vi har holdt lidt sommerferie og starter nu op igen. For mange har juli måned været et helvede: Regn, regn og atter regn. Men for os har det været fantastisk. Vi har alligevel bare skulle sidde inde og skrive på specialet. Vi har fået arbejdet med vores teori og har forhåbentlig fundet cases. Vi regner med at vi har fundet følgende cases: Et plejehjem, et forbrændingsanlæg samt et departement. Mht. teori så har vi fået skrevet en del, men der ligger stadig en del arbejde i at få det helt på plads. Men det er dejligt at få taget hul på teorien. Og det har også været skønt at holde lidt ferie. Nu er batterierne ladt op igen.

Hvad er det liiige vi mener?
Onsdag den 9. maj. Så er specialet officielt sat i gang. Vi arbejder pt. med at finde vores endelige fokus. Vi vil gerne skrive om strategisk eller systematisk innovation i den offentlige sektor. Men hvad er det liiiiige vi mener med det? Ja, det arbejder vi med at finde ud af. Derudover prøver vi at finde cases til specialet. Men det er sat lidt på pause indtil vi har fundet vores fokus.

Første vejledermøde gik godt
Søndag den 15. april. Vi har nu haft vores første vejledermøde. Det gik godt og det var rart at hilse på vores vejleder. Vi mødes i morgen til at finde det endelige fokus for specialet. Derudover er der sket det, at vi har fået godkendt vores specialeemne, hvilket jo er positivt. Vi sendte vores emne til godkendelse hos studienævnet på forvaltning. Planen var, at godkendelsen skulle være på plads således at vi kunne starte med specialet den 1. maj. Dvs. at fra 1. maj skulle "specialetimeglasset" på 6 mdr. sættes i gang. Da vi indsendte til godkendelse havde vi regnet med ca. 14 dages behandlingstid - men det blev godkendt med det samme. Det vil sige at de 6 måneder er startet... AGH!

Indledende interviews er gennemført
Fredag den 22. marts. Vi har nu gennemført alle vores 4 indledende interviews og skal til at bearbejde de inputs vi har fået. Vi arbejder på at få hjemmesiden helt op at køre inden længe.

Hjemmesiden er oppe at køre
Torsdag den 15. marts. I dag blev vores hjemmeside lagt ud på nettet. Der er stadig mange mangler. Men den er der. Stort tak til Henrik Jacques Bekke for at hjælpe os med den tekniske del i forbindelse med at lave hjemmesiden.

 

www.innervate.dk - Kontakt: Pernille Bekke